Piešimas

PIEŠIMAS (2)

Piešimo pamokos mokiniams prasideda pagrindinio ugdymo ketvirtame kurse, turi dvi savaitines pamokas ir šio dalyko mokosi ketverius metus. Piešimo programa skirta ne jaunesniems kaip 11 metų moksleiviams.

Piešinys – sudėtinė estetinio ugdymo dalis. Piešimo pamokų tikslas – išmokyti vaikus matyti, suprasti ir perteikti plokštumoje trimatį vaizdą. Vaizduoti daiktus plokštumoje linijos, štricho, tonų ir pustonių pagalba. Visapusiškai supažindinti su piešimo priemonių įvairove. Mokoma pasirinkti ir tikslingai naudoti įvairias piešimo technikas, formas, kūrimo būdus. Suvokti piešimo priemonių svarbą formos plastinei raiškai. Mokant mokinius piešimo, laikomasi uždavinių nuoseklumo, laipsniškumo perėjimo nuo paprastų iki sudėtingesnių uždavinių. 

IV - ame kurse suteikiamos pagrindinės piešimo žinios. Atliekamos štrichų toninės pratybos, supažindinama su horizonto lygiu, išsiaiškinami perspektyvos principai. Atliekami daiktų konstruktyvūs piešiniai, mokoma suvokti atskirų daikų proporcijas, formas, šviesotamsą.

V - ame kurse pastatymai komponuojami iš kelių skirtingos medžiagos daiktų, įvedant drapiruotę. Mokoma mokinius matyti ir realiai vaizduoti daiktų charakterį, sandarą, padėtį erdvėje, konsrukciją, toninį sprendimą, ieškoti daiktų medžiagiškumo bei santykio su aplinka.

VI - ame kurse pagrindinis uždavinys analizuoti žmogaus portreto anatonimę sandarą, į pagalbą pasitelkiant gipsinių modelių veido detales.

VII - ame kurse pradedame ieškoti individualios raiškos, skatinamas kūrybiškumas. Toliau vystoma regimoji atmintis, intuicija, protavimas.

Piešimo pamokos tesiasi ir tikslinio ugdymo kursuose.