Pagrindinio dailės formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa

.


Programos tikslas – nuosekliai ir sistemiškai plėtoti dailės srities žinias, gebėjimus, įgūdžius, ugdyti kultūrinį sąmoningumą, suteikti bendrųjų ir dalykinių dailės kompetencijų, tenkinti dailės pažinimo ir individualios kūrybos poreikius.

Programa skirta mokiniams, baigusiems pradinio dailės formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą, taip pat ir kitiems gabiems dailei vaikams, atitinkantiems mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) nustatytus kriterijus.

Programos trukmė – 4 metai.
Mokinių amžius – 11-16 metų.
Programą sudaro ugdymo turinio branduolio dalykai (privalomi) ir pasirenkamieji dalykai (neprivalomi, siūlomi mokyklos, atsižvelgiant į mokinių poreikius ir mokyklos galimybes).Branduolį sudaro šie dalykai: piešimas, tapyba, skulptūra, kompozicija, dailėtyra.

Pasirenkamieji dalykai – klasikinės ir šiuolaikinės dailės šakos (grafika, kompiuterinė grafika, tekstilė, odos plastika, vitražas ir kt.).
Pamokų skaičius per savaitę – 12.

Asmeniui, baigusiam Programą, išduodamas pažymėjimas.

 

Mokomieji dalykai:

1. Piešimas – apima studijinį (struktūrinis, analitinis, konstruktyvinis, kompozicinis ir kt.) eskizinį bei interpretacinį piešinį, padeda suvokti tikrovės formų įvairovę, formuoti jų perteikimo bei studijavimo įgūdžius

2. Spalvinė raiška (tapyba) – apima spalvininkystę, tapybinę plastiką, formos bei erdvės kūrimą spalva, įvairias tapybos technikas ir kt. Tai tapybinio aplinkos suvokimo ir perteikimo bei spalvos kaip dailės raiškos priemonės, naudojimo pagrindai;

3. Erdvinė raiška (skulptūra, keramika) – apima lipdybą, skulptūrą, erdvinę plastiką, erdvės formos kompoziciją, formą erdvėje, mažąją plastiką, skulptūrinį objektą ir kt.;

4. Kompozicija – apima kompozicinius pagrindus ir pasirenkamąsias dailės šakas (tapyba, grafika, skulptūra, keramika, tekstilė, stiklas, vitražas, mozaika, freska, scenografija, dizainas, meninė fotografija bei naujieji menai – instaliacija, performansas, žemės, kūno, konceptualieji, kompiuteriniai, tarpd alykiniai, video, skaitmeniniai menai ir kt.). Supažindina su dailės kūrinio kūrimo principais;

5. Dailėtyra – apima dailės istoriją, teoriją ir kritiką. Tai dalykas, supažindinantis su dailės ir architektūros istorine raida, kūrinio istoriniu ir kult ūriniu kontekstu, dailės rūšimis, žanrais ir vizualinės kalbos pagrindais, formuojantis mokinio santykį su kūriniu, ugdantis gebėjimą vertinti

6. Vasaros praktika (plenerai)

 Vasaros praktika atliekama mobiliu principu atsižvelgiant į Mokyklos tarybos aprobuotas ir mokyklos direktoriaus patvirtintas programas.