eTwinning projektai

Laimėtas Europinis kokybės ženkas

Džiugi naujiena - mokyklos projektui suteiktas Europos Kokybės ženklelis 2021! eTwinning programos projektas "Chance to Change - Dreamers for a better city, dreamers for a better world" pelnė tarptautinį pripažinimą!

EQL

APRAŠYMAS
Mūsų projekto tikslas – atkreipti dėmesį į besikeičiantį pasaulį, suprasti tvarumo principus ir skatinti pozityvius pokyčius. Sparčiai kintančio pasaulio krizių akivaizdoje, mokiniai iš Lietuvos ir Italijos diskutavo apie miestų ir pasaulio problemas bei kūrė ateities scenarijus, kad visi galėtume gyventi geriau, sveikiau ir laimingiau. Savo kūrybine veikla prisidedame prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo.

PEDAGOGINIS NOVATORIŠKUMAS IR KŪRYBIŠKUMAS
Projektas buvo integruotas į mokymo programą kaip socialinio emocinio ugdymo metodas, kurio metu buvo siekiama: ● Suprasti sudėtingus globalius reiškinius ir įsivaizduoti problemų sprendimus; ● Suprasti ir reikšti emocijas naudojant meno formas: pasakas, poeziją, dailę, filmą; ● Rašyti/skaityti poeziją ir argumentuotus tekstus; ● Bendrauti gimtąja ir užsienio kalbomis, ugdyti empatiją, pagarbos ir vienybės jausmą bendradarbiaujant. Projekto įgyvendinimui buvo naudojami įvairūs pedagoginiai metodai: diskusija, savarankiškas darbas, darbas mažose grupėse, vaizdo įrašų stebėjimas ir kūrimas, praktinė meninė veikla (piešimas, 3D kūryba, fotografija ir kt.), praktinis darbas kompiuteriu, planšete ir telefonu, interviu, refleksija.

UGDYMO TURINIO INTEGRACIJA
Projektas buvo integruotas į mokymo programą. Mes leidome sau gan lanksčiai atlikti suplanuotas užduotis. Projektas buvo užbaigtas laikantis ketvirčio terminų, nepaisant to, kad karantino apribojimai labai paveikė projekto tempą . Twinspace erdvėje mokiniai dalyvavo tik kaip darbo grupių atstovai, nes daugumai vaikų dirbant iš namų reikėjo technologinės pagalbos. Nesklandumams kompensuoti ieškojome naujų kūrybiškumo ugdymo galimybių „Kūrybinėse laboratorijose“: abiejų šalių mokiniai gilinosi į poezijos žanrą, italai kūrė tekstus, o lietuviai juos vertė bei iliustravo per kompozicijos pamokas. Italai inicijavo „IReading4you“ solidarumo iniciatyvą, kur vaikai skaitė pasakas mokiniams su negalia, o mūsų jaunesnieji mokiniai kūrė animaciją. Savo piešinius pateikė ir mūsų mokinė su negalia. Spalvotyros pamokų metu vaikai gilinosi į pasakų siužeto pokytį pagal pasirinktas spalvas, taip lavindami gebėjimą prisitaikyti ir jaustis saugiau besikeičiančiame pasaulyje. Dailėtyros metu žvelgdami per Europos istorijos ir meno prizmę analizavome 1338 m. Ambrogio Lorenzetti freską "Geros ir blogos valdžios alegorija ir padariniai" bei filmą "The Giver". Per erdvinės raiškos pamokas buvo konstruojami 3D statiniai. Lietuviai savarankiškai darydami italų mokinių poezijos vertimus gilinosi į minties išraišką ir jausmo perteikimą, ugdėsi labai svarbių ir taip reikalingų savybių – jautrumo, užuojautos, empatijos. Vaizdo konferencijų metu vaikai turėjo galimybę pajusti italų ir lietuvių kalbų skambesį. Partnerių turėjimas ir bendravimas su jais motyvavo dalyvauti nuotoliniame mokymesi ir susitikimuose.

MOKYKLŲ PARTNERIŲ BENDRADARBIAVIMAS
Abiejų šalių partneriai pedagogai bendravo darbiniais klausimais Telegram grupėje. Į Google diską patalpinome bendrai koreguojamus dokumentus: plano ir paraiškos kokybės ženkleliui juodraščius, bendrą laišką valdžios atstovams. Taip pat bendrai naudojomės Padlet lentomis virtualioms parodoms. Susitikimai su italų partneriais vyko Zoom platformoje, nes ši programa buvo naudojama nuotoliniam ugdymui įstaigoje prisijungimui iš namų. Radviliškio dailės mokykloje vyko nuotolinis ugdymas, tad su savo mokyklos kolegomis aptarėme veiklas naudodami Facebook Messanger, vedėme bendras pamokas per Zoom(filmo The Giver peržiūra; susitikimai su menininkais; ) kurių metu mūsų mokiniai kartu bendravo, diskutavo apie ateities miestus, piešė ir kėlė darbelius į Padlt lentas. Abiejų šalių vaikai kūrė prisistatymus, sveikinimus, piešė logotipus ir dalyvavo renkant geriausią balsuodami. Mokiniai pasiskirstė ir dirbo grupėmis kuriant pasakas, poeziją, ateities miestus(piešimas ir Minecraft) . Jaunesno amžiaus vaikai fantazavo pagal improvizuotą Raudonkepuraitės pasaką, jie iliustravo italų mokinių įgarsintas pasakas bei kūrybiškai jas tęsė, spręsdami problemas ir įpindami svajones apie tvarią aplinką, taip suteikdami pasakoms naują prasmę. Vyresni mokiniai gilinosi į jausmų išraišką poezijoje ir sukūrė vertimus bei iliustracijas italų mokinių eilėraščiams. Taip gimė dvi elektroninės knygos, kurias aptarėme nuotolinių susitikimų metu. Minecraft fanai susibūrė į tarptautinę grupę ir po filmo “The Giver“ peržiūros statė statinius su raktiniais žodžiais „tvarus“ „ekologija“ „kartu“, „laimė“ir panašiais. Moksleiviai bendradarbiavo, papildė vieni kitų mintis rašydami bendrą laišką institucijoms. Jie taip pat padėjo kelti medžiagą į Twinspace, šiek tiek diskutavo forume.

TECHNOLOGIJŲ TAIKYMAS
Drauge su partneriais mokytojais dirbome Telegram grupėje. Bendrus dokumentus talpinome į Google diską. Padlet lentomis naudojosi ir mokytojai, ir mokiniai. Susitikimai vyko Zoom platformoje, nes ši programa buvo naudojama nuotoliniam ugdymui įstaigoje prisijungimui iš namų . Veiklos fiksuotos nuotraukose, filmukuose. Logotipo konkurso balsavimas vyko Anonvote. Naudota Minecraft, Book Creator, GifmakerMe, Paint, MovieMaker, Answer garden ir kt. programėlės.

Projekto koordinaorė
Gražina Likpetrienė