eTwinning projektai

Programos „eTwinning“ projektas „Forget me not“ /„Nepamiršk manęs“

proj

Programos „eTwinning“ projektas „Forget me not“ /„Nepamiršk manęs“ buvo vykdomas 2017/2018 mokslo metais. Projekto tikslas  - gilintis į gimtojo krašto bei kitų šalių kultūros paveldą, per meno kūrinius pasakojant apie įžymias vietas. Projektinės veiklos buvo integruotos į dailės mokomuosius dalykus: tapybą, piešimą, dailėtyrą. Panaudota daug skaitmeninių technologijų.

Projekto partnerės - Lietuvos, Vokietijos, Italijos, Graikijos ir Portugalijos mokyklos. Projekto bendradarbiavimo kalba - anglų.

Projekto rezultatai   https://t.co/gdIr7ymIh0  

Pagrindinis rezultatas yra 360 laipsnių vaizdas, kuriame sudėta visų partnerių bendrai sukurta medžiaga.

Didžiuojamės, kad iš visų šalių panoraminių nuotraukų buvo atrinktas mūsų gimtojo miestelio vaizdas. Jis labiausiai atitiko projekto idėją – sniegas dengiantis istoriją (kultūros paveldą) ir bažnyčia kaip dvasingumo simbolis, jungiantis ją su šiais laikais. Apniukusios dienos fone gerai išryškėja interaktyvūs mygtukai, kuriuos, spaudžiant atsidaro šalių žemėlapiai, partnerių sukurti pristatymai apie vietos kultūros paveldo objektus, logotipai, dailės darbai ir filmai.

Pirmiausiai visos šalys kūrėme logotipus, balsavome. Galime pasidžiaugti, kad mūsų mokinio Dano Astrausko logotipas surinko daugiausiai balsų ir tapo projekto ženklu.

Sekančiame etape buvo paruoštos šalių interaktyvios publikacijos apie paveldo objektus. Mes parengėme skaitmenines publikacijas apie Šeduvos Šv. Kryžiaus Atradimo bažnyčią ir Vilniaus Šv. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedros baziliką.

Po to tapėme paveldo objektus: Kuršių Neriją, Trakų pilį, Vilniaus įžymybes ir gimtąsias vietas. Mokinių ir mokytojų darbus galite pamatyti filme „Gift to the homeland“ (Dovana tėviškei) https://youtu.be/_kWolYun5so

Plačiau apsistoti reiktų ties  Green screen (žalio ekrano) animacija. Partneriai nusifilmavo ir atsiuntė filmų dalis, o mes jas apjungėme, pridėdami savąją vaizdo medžiagą. Tai buvo sunkiausias, bet įdomiausias darbas. Tam, kad sujungti partnerių filmuotą medžiagą į kūrybinius filmukus ir kad istorija atrodytų vientisą, tiek siužetine linija, tiek ir vaizdžiai atrodytų, kaip vienas kūrinys, reikėjo išsamiai pastudijuoti tekstus ir išmokti dirbti su redagavimo programa. Atlikta daug bandomųjų filmukų, kurie pirmiausiai buvo aptarti su partneriais.

bazn3

Pasak mokinių,  labiausiai projekte patiko matyti kaip kiti džiaugiasi dalyvaudami jame, iš pradžių ne visiems patiko filmuotis. Tačiau pamažu visi tai padarėme. Ypač patiko stebėti kitų šalių vaikus, kaip jie vaidino. Žinoma smagiausia matyti rezultatą, gerus partnerių atsiliepimus apie savo darbą ir žinoti, kad prisidėjome prie Lietuvos vardo garsinimo, - sako Goda.

Su projekto įkūrėja Andea Ullrich, mokytoja iš Vokietijos, mes susipažinome seminare, kuris vyko ateities klasėje Briuselyje. Ten ir gimė idėja apjungti istoriją su naujosiomis technologijomis bei sukurti projektą, skirtą Vokietijoje vyksiančiam „eTwinning” projektų konkursui paveldo tematika. Projekto metu partneriai iš penkių šalių bendravo virtualiai, Twinspace erdvėje susipažino vieni su kitais bei mokyklomis. Mokiniai ir mokytojai savo idėjomis dalijosi Twinspace vidinėje pašto sistemoje, dienoraštyje bei forume. Visi aktyviai domėjosi partnerių paruošta medžiaga, diskutavo, išbandė pasiūlytus naujus įrankius, dalijosi patarimais. Kurdami filmo siužetą vaikai galėjo pamatyti ir išsamiai pastudijuoti partnerių gyvenamas vietas, paveldo objektus bei artimiau pažinti savo bendraamžiais iš užsienio. Ypač artimas ir glaudus ryšys užsimezgė tarp lietuvių ir vokiečių, vaikai net apsikeitė kontaktais. Bendravimas tarp partnerių buvo kūrybiškas ir geranoriškas. Mokytojos – partnerės labai atsakingai organizuodavo veiklas ir įkeldavo rezultatus į Twinspace puslapius.
Tiek mokytojai, tiek mokiniai, dalyvaudami projekte, informacijai pristatyti naudojo įvairias IKT priemones: fotografavo, filmavo naudojo išmaniuosius telefonus bei programėles panoraminių nuotraukų, koliažų kūrimui. Panaudoti tokie apps: „Google street View“ „360 Panorama“ „Pic Collage“ „PicsArt“ „ Lunapic“ „Psykopaint“ „BeFunky“. Logotipų įkėlimui ir balsavimui naudota „Tricider“, interaktyviam jų pristatymui „Getloupe“. Dirbant kompiuteriais parengti pristatymai, kurie patalpinti internete kaip elektroninės „Slides Share“ „Calameo“ „Issuu“ knygos. Filmų kūrimui panaudotos „Corel Video Studio“ bei „AZ Screen Recorder“ programos. Failų perdavimui „Wetransfer“. Naudotasi nemokamais audio įrašais iš „Bensound“ „Soundbible“. Mokytojai naudojosi “Pooplet” „GoogleZeeMaps“ „Google docs“ „Google forms“ informacijos pateikimui, planavimui, užduočių paskirstymui, apklausai. Mokiniams parengti „Kahoot” bei „Arcade” žaidimai. Mokyklų pristatymams ir galutiniam produktui rengti naudota „Thinglink“ programa. Sklaidai panaudota “eTwinning Live“ „Facebook” „Twitter” „Youtube” “Animoto”.  Tikimės technologijų pagalba prikelti dar daugiau savo nepelnytai pamirštų kultūros vertybių ir tapti įdomūs pasauliui.
Projektas apdovanotas „eTwinning“ programos Nacionaliniu ir Europos kokybės ženkleliais, diplomais ir stovyklomis mokiniams bei kvietimu į ŠMPF Kokybės apdovanojimų renginį Vilniuje, MO muziejuje.
                                                                 Projekto vadovė Gražina Likpetrienė