Naujienos

Dailėtyra

Mokykloje dailėtyros disciplina pradedama dėstyti pagrindinio ugdymo IV kurse. Pradžioje mokiniai supažindinami su pagrindinėmis meno šakomis, dailės rūšimis, žanrais. Vėliau, piešdami pagal lietuvių liaudies meno pavyzdžius, studijuoja senojo liaudies meno formas ir tradicijas.

V kurse mokiniai mokosi visuotinės dailės istorijos -  nuo seniausių civilizacijų iki baroko. Laikantis chronologijos supažindinama su įvairių epochų dailės kūrinių stiliais, asmenybėmis  įterpiant Lietuvos meno istorijos raidą.

VI  kurse tęsiame dailės istorijos kursą nuo baroko iki šiuolaikinio meno krypčių ir stilių. Supažindinama su  žymiausiais menininkais ir jų kūryba. Mokiniai įtvirtina žinias rašydami referatus, rinkdami skaidrių medžiagą, lankydami ir aprašydami parodas.

VII kurse mokiniai susipažįsta su šiuolaikiniu vizualiniu menu. Pasaulinio masto ir Lietuvos kūrėjais. Renka medžiagą, skaidres apie Radviliškio krašto menininkus, lanko vykstančias parodas. Ruošia medžiagą baigiamajam darbui. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skulptūra

skulptura

Skulptūra – tai seniausia trimačio meno rūšis. Ši meno šaka apima erdvinių, meninių objektų kūrimą iš įvairių medžiagų, kopijuojant aplinkoje egzistuojančias formas, sureikšminant ir pabrėžiant tam tikras jų ypatybes arba kuriant abstrakčius objektus, remiantis pagrindinėmis geometrinėmis formomis. 

Radviliškio dailės mokykloje pradiniuose ugdymo kursuose mokiniai kuria erdvinės plastikos darbelius kopijuodami gamtos formas. Panaudodami  popierių, plastiliną, molį, vielą, mokiniai lipdo, konstruoja erdvines augalines ir animalistines formas. Mokiniai susipažįsta su medžiagų savybėmis.

Pagrindinio ugdymo kursuose erdvinė plastika toliau studijuojama keramikos pamokose. 

VI –VII kursuose dėstoma skulptūra. Toliau studijuojamos gamtos formos, bet jos dekoratyvinamos, stilizuojamos. Mokiniai susipažįsta su tradicine liaudies meno skulptūra. Kuriamos abstrakčios erdvinės interpetacijos, studijuojamos žmogaus figūros proporcijos. Mokiniai išbando tradicines ir netradicines medžiagas skulptūrinėms idėjoms įgyvendinti.

 

Pradinio dailės formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa

.

Programos tikslas – padėti mokiniams įgyti, nuosekliai ir sistemingai ugdyti dailės srities meninius gebėjimus, individualumą, kultūrinį sąmoningumą, estetinę nuovoką, tenkinti dailės pažinimo ir raiškos poreikius.

Programos trukmė – 3 metai.
Mokinių amžius – 7-11 metų.
Programą sudaro dailės pažinimo ir raiškos dalykas. Dailės pažinimo ir raiškos veiklos sritys:

  1. spalvinė, grafinė ir erdvinė raiška;
  2. dailės pažinimas ir reflektavimas.

Pirmais mokslo metais mokomasi 4 valandas per savaitę (dailės pažinimas ir raiška).

Antrais ir trečiais mokslo metais mokomasi 6 valandas per savaitę: 4 val. spalvinės, grafinės ir erdvinės raiškos, 2 val. dailės pažinimo ir reflektavimo.

Asmeniui, baigusiam Programą, išduodamas pažymėjimas.

 

Plastinės raiškos pamokose mokiniai mokomi: grafinės raiškos, spalvinės raiškos, erdvinės raiškos pradmenų. Kūrybiškai stebi ir tyrinėja aplinką, gamtą, mokomi ją analizuoti, gebėti įžvelgti gamtos reiškinių, formų, linijų, spalvų įvairovę ir grožį. Skatinamas vaikų kūrybos spontaniškumas ir individualumas.

Integruotos meninės raiškos pamokų metu mokiniai ne tik piešia, bet ir klausosi muzikos, vaidina, gamina dekoracijas. Išmoksta derinti kelias technikas vienu metu.

Dailės pažinimo pamokose mokiniai supažindinami su elementariomis dailės istorijos žiniomis, dailės žanrais, lietuvių liaudies menu, lankomos parodos. Pagrindinis šių pamokų tikslas – pažinti meną mūsų aplinkoje ir per kūrybinį procesą susipažinti su plastinės kalbos elementais, svarbiausiais dailės terminais.

Baigus visą 3 metų pradinio ugdymo programą išduodami ŠMM neformaliojo ugdymo pažymėjimai.   

 

Vasaros praktika

plen

Sušilus orams, gegužės mėnesio pabaigoje , birželio mėnesio pradžioje Radviliškio dailės mokykloje organizuojami plenerai. Pleneras [pranc. plein air — atviras oras] – tapymas iš natūros gamtoje. Visus metus dirbus klasėse, labai smagu išeiti į lauką ir pritaikyti įgytas žinias ir gebėjimus, perteikiant gamtovaizdžio spalvų, kintančių nuo oro ir saulės, įvairovę. 

Pagrindinio ugdymo kursų  mokiniai su savo mokytojais pasklinda po Radviliškio miesto gatves, ieškodami motyvų savo tapybos ir piešimo darbams. Organizuojamos išvykos į kitas Radviliškio rajono  vietoves. Mokiniai savo įspūdžius įamžina fotografijose, etiuduose ir eskizuose. Pagal mokinių amžių skiriasi užduotys.

IV kurso mokiniai piešia architektūrines detales gamtos fone, fotografuoja ir eskizuoja senus pastatus. Tapo vieno plano peizažus.

V kurso mokiniai piešia kelių planų peizažus, tapydami stengiasi perteikti gamtos nuotaikas, studijuoja panoraminį perspektyvinį peizažą.

VI kurso mokiniai kuria daugiaplanį urbanistinį peizažą, tapo skirtingų gamtos nuotaikų gamtos vaizdus.

Plenerai – neatsiejama Radviliškio dailės mokyklos gyvenimo dalis. Plenere reikia būti ir jame dalyvauti. Tada ir atsiskleidžia visa jo esmė.