RADVILIŠKIO DAILĖS MOKYKLOS
P A M O K Ų L A I K A S
2023 – 2024 m. m.

  

Ankstyvojo ir 1, 2, 3   k u r s a m s

 

1 pamoka 13.20 – 14.05

 2 pamoka 14.10 – 14.55

 3 pamoka 15.00 – 15.45

 4 pamoka 15.50 – 16.35

 5 pamoka 16.40 – 17.25

 

4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 k u r s a m s

 

1 pamoka 15.30 – 16.10

 2 pamoka 16.15 – 16.55

 3 pamoka 17.00 – 17.40

 4 pamoka 17.45 – 18.25

 5 pamoka 18.30 – 19.10

 6 pamoka 19.15 – 19.55

Kompozicija

KOMPOZA (6)

Kompozicija – meno kūrinio elementų išdėstymas, jų tarpusavio ryšys ir santykis su visuma. Kompozicija sukuriama kontrastuojant, harmonizuojant, bei akcentuojant plastinės raiškos priemones (linijas, plokštumas, tūrius, spalvas, šviesą, šešėlius), nustatant vaizdo dalių proporcijas ir ritmą.

Kompozicijos taisyklių mokėjimas yra pagrindas kūrybai. Kompozicija – vienas iš pagrindinių dalykų mokykloje, mokymo programa keturis metus dėstoma visuose pagrindinio ugdymo kursuose ir tris metus tikslinio ugdymo kursuose. Pamokų metu mokiniai mokomi daiktų komponavimo apibrėžtoje erdvėje dėsnių, supažindinami su kompozicijos meninės raiškos ir harmonizavimo priemonėmis. Šalia dekoratyvinių užduočių atliekamos teminės kūrybinės užduotys, kuriamos erdvinės kompozicijos.

Mokiniai sukūrė gausybę kūrybinių darbų tradicine gobeleno, rištine technika, įvairiomis batikos technikomis, pastaruoju metu ypač mėgstamas tapymas ant šilko, sauso ir šlapio vilnos vėlimo technikos. Kompozicijos pamokose mokiniai supažindinami su meniniais odos darbais, kitaip – odos plastika, kuri neseniai pripažinta kaip atskira taikomosios dailės šaka, išbando įvairias odos plastikos technikas. Kūrybos procese sėkmingai naudojamos naujos medžiagos ir technologijos, įkvėpimo pasisemiant Lietuvos etnokultūros lobynuose.

 

Baigiamieji darbai

Pagrindinio ugdymo programa baigiama mokinio išsilavinimo ir įgytų kompetencijų įvertinimu – baigiamojo darbo egzaminu (baigiamojo darbo gynimu). Baigiamąjį darbą sudaro pasirinkta technika atliktas kūrybinis darbas ir darbo aprašymas. Baigiamojo darbo gynimas vyksta Radviliškio dailės mokykloje (Kęstučio g. 8).
Mokinių baigiamieji darbai su pasididžiavimu reprezentuoja Radviliškio dailės mokyklą, miestą bei rajoną įvairiose parodose, puošia rajono įstaigų interjerus ir eksterjerus.

BAIGIAMŲJŲ DARBŲ RENGIMO TVARKA.doc

 

2022 metų baigiamieji darbai 

2021 metų baigiamieji darbai

2020 metų baigiamieji darbai

2019 metų baigiamieji darbai

2018 metų baigiamieji darbai

2017 metų baigiamieji darbai(filmas)

2016 metų baigiamieji darbai

2015 metų baigiamieji darbai

2014 metų baigiamieji darbai

2014 metų baigiamieji darbai

2012 metų baigiamieji darbai

2011 metų baigiamieji darbai

2010 metų baigiamieji darbai

2009 metų baigiamieji darbai

2008 metų baigiamieji darbai

2007 metų baigiamieji darbai

baigiamieji darbai (1)

baigiamieji darbai (3)

baigiamieji darbai (4)

baigiamieji darbai (6)

baigiamieji darbai

baigiamieji darbai (2)  baigiamieji darbai (5)

Vasaros praktika

plen

Sušilus orams, gegužės mėnesio pabaigoje , birželio mėnesio pradžioje Radviliškio dailės mokykloje organizuojami plenerai. Pleneras [pranc. plein air — atviras oras] – tapymas iš natūros gamtoje. Visus metus dirbus klasėse, labai smagu išeiti į lauką ir pritaikyti įgytas žinias ir gebėjimus, perteikiant gamtovaizdžio spalvų, kintančių nuo oro ir saulės, įvairovę. 

Pagrindinio ugdymo kursų  mokiniai su savo mokytojais pasklinda po Radviliškio miesto gatves, ieškodami motyvų savo tapybos ir piešimo darbams. Organizuojamos išvykos į kitas Radviliškio rajono  vietoves. Mokiniai savo įspūdžius įamžina fotografijose, etiuduose ir eskizuose. Pagal mokinių amžių skiriasi užduotys.

IV kurso mokiniai piešia architektūrines detales gamtos fone, fotografuoja ir eskizuoja senus pastatus. Tapo vieno plano peizažus.

V kurso mokiniai piešia kelių planų peizažus, tapydami stengiasi perteikti gamtos nuotaikas, studijuoja panoraminį perspektyvinį peizažą.

VI kurso mokiniai kuria daugiaplanį urbanistinį peizažą, tapo skirtingų gamtos nuotaikų gamtos vaizdus.

Plenerai – neatsiejama Radviliškio dailės mokyklos gyvenimo dalis. Plenere reikia būti ir jame dalyvauti. Tada ir atsiskleidžia visa jo esmė.